Levélírás - minden nyelvvizsgán mérik az íráskészséget, így elkerülhetetlen, hogy levelet vagy fogalmazást írjunk. Gyakran kérnek úgynevezett ügyintézői levelet (pl. Euroexam - transactional writing), amelyben egy konkrét ügyben kell információt kérnünk vagy adnunk. A következő bejegyzés egy mintalevélen keresztül ad tippeket arra, hogy milyen egy jól sikerült ügyintézői levél.
Írjunk e-mailt egy angliai nyelviskolának, amelyben információt kérünk a nyelvtanfolyamaikról.
(A legtöbb nyelvvizsgán az utasítást angolul adják meg: Write an e-mail to a language school asking some information about their language courses.)
Dear Sir/Madam,
I am writing to ask some information about your intensive language courses. I am visiting my friend in Bournemouth in July, so I have decided to apply for a course to improve my English.(#1)
I have been learning the language at a private teacher for three years, and according to her I am getting better and better. At the moment I am learning from an intermediate coursebook, so I am particularly interested in courses at this level. (#2)
As a result, I would be grateful if you could send me some information about the dates and costs of your intermediate courses. I would also like to know if you run courses which focus on communication skills.(#2)
I can be contacted at this e-mail or by mobile phone. My phone number is +3630 444 5555. (#3)
I am looking forward to your reply.(#3)
Yours faithfully,
Anna Kovács
A következőket kell mindenképpen betartani a feladat teljesítésekor:
- arról írjatok, amiről a feladat szól (kicsit triviális, de nagyon könnyű eltérni a tárgytól)
- a szöveg legyen összefüggő, és ne egymás után "dobált" mondatok sokasága → kiemelt szerepe van a kötőszavaknak, melyekről bővebben itt is olvashattok
- nyelvezete: formális, udvarias, valamennyire távolságtartó kommunikáció
- megfelelő megszólítás és elköszönés
- nincsenek összevont alakok (pl.: don’t, haven’t → helyette: do not, have not stb.)
- ügyeljetek a lentebb található hármas szerkezetre (nyitás, részletezés, zárás)
(#1) NYITÓ BEKEZDÉS:
- az elérni kívánt cél pontos megfogalmazása
- fejléc nem kell (címzett, feladó stb.), mivel e-mail
(#2) RÉSZLETEZÉS (2-3 bekezdés):
- a témától függően kifejted mindazokat a részleteket, amelyekre szeretnéd, hogy a címzett reagáljon
- röviden, célirányosan kell fogalmazni
- udvarias kérdések, lehetőleg függő beszédben
(#3) ZÁRÁS:
- ügyintézés lezárása, jelezd az olvasónak, hogy mit vársz tőle
- végül rövid elbúcsúzás
>> Korábban: Hasznos kifejezések levélíráshoz 1., Hogyan írjunk jó levelet és fogalmazást?, Baráti levél (minta)
>> Következik: esszé minta az írásbeli nyelvvizsgákra
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
További kérdésed van, vagy a véleményedet szeretnéd elmondani? Üzenj bátran: