Pages

2017. január 13., péntek

Ügyintézői levél minta az írásbeli nyelvvizsgákra

Levélírás - minden nyelvvizsgán mérik az íráskészséget, így elkerülhetetlen, hogy levelet vagy fogalmazást írjunk. Gyakran kérnek úgynevezett ügyintézői levelet (pl. Euroexam - transactional writing), amelyben egy konkrét ügyben kell információt kérnünk vagy adnunk. A következő bejegyzés egy mintalevélen keresztül ad tippeket arra, hogy milyen egy jól sikerült ügyintézői levél. 



FELADAT: 
Írjunk e-mailt egy angliai nyelviskolának, amelyben információt kérünk a nyelvtanfolyamaikról. 

(A legtöbb nyelvvizsgán az utasítást angolul adják meg: Write an e-mail to a language school asking some information about their language courses.)




Dear Sir/Madam,
I am writing to ask some information about your intensive language courses. I am visiting my friend in Bournemouth in July, so I have decided to apply for a course to improve my English.(#1)

I have been learning the language at a private teacher for three years, and according to her I am getting better and better. At the moment I am learning from an intermediate coursebook, so I am particularly interested in courses at this level. (#2)

As a result, I would be grateful if you could send me some information about the dates and costs of your intermediate courses. I would also like to know if you run courses which focus on communication skills.(#2)

I can be contacted at this e-mail or by mobile phone. My phone number is +3630 444 5555. (#3)

I am looking forward to your reply.(#3)

Yours faithfully,

Anna Kovács



A következőket kell mindenképpen betartani a feladat teljesítésekor:
- arról írjatok, amiről a feladat szól (kicsit triviális, de nagyon könnyű eltérni a tárgytól)
- a szöveg legyen összefüggő, és ne egymás után "dobált" mondatok sokasága → kiemelt szerepe van a kötőszavaknak, melyekről bővebben itt is olvashattok
- nyelvezete: formális, udvarias, valamennyire távolságtartó kommunikáció
- megfelelő megszólítás és elköszönés
- nincsenek összevont alakok (pl.: don’t, haven’t → helyette: do not, have not stb.)
- ügyeljetek a lentebb található hármas szerkezetre (nyitás, részletezés, zárás)

(#1) NYITÓ BEKEZDÉS:
- az elérni kívánt cél pontos megfogalmazása
- fejléc nem kell (címzett, feladó stb.), mivel e-mail
(#2) RÉSZLETEZÉS (2-3 bekezdés):
- a témától függően kifejted mindazokat a részleteket, amelyekre szeretnéd, hogy a címzett reagáljon
- röviden, célirányosan kell fogalmazni
- udvarias kérdések, lehetőleg függő beszédben

(#3) ZÁRÁS:
- ügyintézés lezárása, jelezd az olvasónak, hogy mit vársz tőle
- végül rövid elbúcsúzás



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

További kérdésed van, vagy a véleményedet szeretnéd elmondani? Üzenj bátran: